środa, 18 kwietnia 2012

Jedwabny Szlak - slajdowisko i książka


Poniedziałkowy wieczór spędziłam na slajdowisku i wieczorze autorskim Roberta Maciąga pod tytułem „Azja Centralna - Gdzie każdy jest Ci Bratem”. Można było kupić najnowszą książkę Roberta: „Tysiąc szklanek herbaty”. Zachęcona ciekawymi opowieściami o Jedwabnym Szlaku i ludziach spotkanych w drodze, nie mogłam jej nie kupić. Tym bardziej, że już wcześniej czytałam kilka kuszących recenzji.
Przeczytałam dopiero początek i już od pierwszych zdań lektura mnie zafascynowała. Bo czyż nie są prawdziwe i motywujące na przykład te słowa:

•„Tak jak przed telewizorem umiera wiara w drugiego człowieka, tak w podróży ta wiara powraca. Podróżowanie zwraca nam życie.”
•„Podróż oczyszcza nas z całego cywilizacyjnego nalotu”
•„Podróż jest najprostszym sposobem powrotu do zdrowego trybu życia.”

Wystarczy. To było tylko na zachętę. Te trzy cytaty pochodzą z jednej strony, a książka ma ich 320. Spodziewam się, więc znaleźć w niej mnóstwo takich podróżniczych i zarazem życiowych prawd, inspiracji i motywacji. Liczę, że będzie ona rozwinięciem wątków i historii opowiedzianych na slajdowisku.

1 komentarz:

  1. mam nadzieję, że bede mogła w najbliższym czasie przeczytać! :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń